כל אחד רוצה שיגיעו המון גולשים לאתר שלו, או יותר נכון, המון לקוחות פוטנציאלים לחנות שלו בשביל שיגדל ויהפוך להיות העסק שחלם להיות מהרגע הראשון שהקים אותו, הבעיה היא שזה לצערנו, לא תלוי בנו בכלל, זה תלוי בקהל היעד, תלוי בתקציב הפרסום שלנו (זה לא חדש שאם לא נוציא – לא נכניס), והכי גרוע, זה לגלות גם שזה תלוי במנועי החיפוש, או יותר נכון בגוגל, אז מה באמת אפשר לעשות בשביל להתקדם בגוגל בצורה עצמאית?

בגדול, יש כמה פרמטרים מאוד חשובים לקידום העסק שלכם בתוצאות החיפוש, רובם? מדברים על חווית המשתמש, כל השאר – מדברים על יחסי הציבור של העסק, אז מה זה שונה מפרסום רגיל? בעיקר שזה לא תלוי תקציב כמו שזה תלוי הבנה של התחום.

לא הבנתם עדיין הא? אני אסביר

אחד הדברים היחידים שגוגל מבקש מעבר לכל המיליון אלגוריתמים המפחידים שלו, זה עניין הכבוד לגולש, תראו לגולש או יותר נכון, ללקוח הפוטנציאלי שלכם, מה באמת האתר שלכם יכול לעזור לו כבעל עסק, איזה תוכן אתם יכולים להציע לו בצורה איכותית לפני שאתם מנסים לגייס אותו כלקוח, תקחו אותו בתור משהו שאפשר יהיה לעזור לו, כאילו שהיה משלם לכם על שעת ייעוץ אבל בתוכן, אחרי הכל, אם הלקוח הפוטנציאלי שלכם יראה שאתם מבינים בנושא, הרי ללא ספק יקרא לכם גם בתור יועץ או השירות עצמו. תראו שאתם מבינים ורוצים לעזור – השאר יבוא לבד.

איך בעצם קידום אתרים עובד?

אם תסתכלו רגע אחד אחורנית מבעד לכל הדברים המפחידים שאומרים על מנועי החיפוש ובעיקר על גוגל, יש פה מטרה מאוד פשוטה של גוגל וחבריו המנועים האלו, הם בסך הכל רוצים לתת את התשובה המדויקת והרלוונטית ביותר עבור הגולש האקראי שאם תעשו את הכל נכון בתור בעלי האתר, תוכלו גם לקבל את אות והגולש – בתור לקוח מתעניין אמיתי ורציני.

גוגל מצהירים כבר כמה שנים שיש להם 3 פרמטרים עיקריים לקידום אורגני

1. כל הקשור לתוכן שבאתר שלכם

אם תסתכלו רגע על גוגל, אתם תצליחו לראות שכל פעם כשאתם מחפשים משהו בתוצאות, אתם תגיעו ברוב המקרים, למדריכים ארוכים ומסבירי פנים על כל נושא אפשרי, הן אם זה הקורונה והן אם זה על פרגולה חדשה לחצר, גוגל אוהב אתרים שיודעים להסביר את עצמם בצורה הנכונה ביותר.

העניין הוא שגוגל "שואל שאלות" על כל אחד מהאתרים האלה שהוא רואה שיש להם הרבה תוכן:

אני מאוד מקווה שקראתם את השאלות האלה ועניתם על כולן "כמובן" על האתר שלכם, אם לא, זה הזמן בדיוק להתחיל לטפל באתר

2. הסעיף השני שגוגל מדבר עליו הרבה מאוד – קישורים

גם אם נרצה או לא נרצה, גוגל התחילו מהאלגוריתם הראשון שלהם ב-1998 עם קישורים, משמע, גוגל זיהה אתרים חדשים רק בזכות אתר אחד שמקשר לאתר אחר, וככה גוגל לאט לאט סרק את כל האינטרנט, אז מה זה אומר? שגוגל באמצעות קישורים לא רק זיהה אתרים חדשים, הוא גם הבין איזה אתר מקבל יותר קישורים, ושוב גם כאן, גוגל שואלת שאלות לגבי הקישורים האלה:

גם כאן, מקווה מאוד שעניתם על הכל לחיוב, את האמת? זה לא כזה קל, אבל זה יכול לקרות.

3. והסעיף ה-3 והאחרון שגדל בכל יום לאחרונה – חווית המשתמש

גוגל הצהירה בריש גלי דבר מאוד פשוט, "אנחנו משתמשים בכם, הגולשים של האינטרנט, להבין האם באמת האתרים שנמצאים היום בתוצאות החיפוש – אכן צריכים להיות שם או שמא הם לא נותנים לכם את התשובה", משמע, גוגל היום יודע לזהות באם מדובר באתר שמקבל גולשים באהבה או שמא הגולשים נכנסים ויוצאים באותה מהירות שנכנסו אליו (ולשאלתכם הבאה, לא, אי אפשר לזייף זאת וניסו גדולים ומתוחכמים מכם)

אז זהו חברים, גם כאן, אתם צריכים לזכור שאם תענו על שלושת הפרמטרים הגדולים האלה בצורה נכונה ומקצועית, אתם יכולים להגיע מאוד מהר לתוצאות גבוהות ואיכותיות בתוצאות החיפוש, אבל אני מקווה שיש לכם בכלל אתר כן? בכל מקרה, תתחילו משם ואז תבינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *